49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ -
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ -
ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕΙΣΜΟΛΟΓΙΑΣ -
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ -
ΤΥΠΟΙ
ΣΕΙΣΜΩΝ
-
ΘΕΩΡΙΑ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ -
ΣΕΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΞΟ
- ΣΕΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- ΡΗΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ
-
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟΥΣ -
ΑΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ -
ΕΤΗΣΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ 2021 -
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Εφεύρεση του πρώτου σεισμογράφου το 132 π. Χ από έναν Κινέζο αστρονόμο, μαθηματικό και μηχανικό, τον Τσανγκ Χενγκ. Η συσκευή ήταν εξαιρετικά ακριβής για την ανίχνευση των σεισμών και δεν βασιζόταν απλά σε δονήσεις εκεί όπου βρισκόταν η συσκευή, αλλά μπορούσε να καταγράφει σεισμούς από πολύ μεγάλη απόσταση. Ο σεισμογράφος αυτός ήταν ένα γιγάντιο χάλκινο δοχείο με διάμετρο σχεδόν έξι μέτρα. Οκτώ δράκοι με το κεφάλι προς τα κάτω βρίσκονταν περιμετρικά του βαρελιού ως ένδειξη των σημείων του ορίζοντα. Στο στόμα κάθε δράκου υπήρχε υπήρχε μια μικρή χάλκινη μπάλα. Κάτω από τους δράκους υπήρχαν οκτώ χάλκινοι βάτραχοι με τα στόματα ορθάνοιχτα περιμένοντας να αρπάξουν τις μπάλες. Όταν γινόταν σεισμική δόνηση, η μπάλα έφευγε από το στόμα του δράκου και έπεφτε στο στόμα του βατράχου. Ο ήχος της μπάλας που χτυπούσε, προειδοποιούσε τους παρατηρητές και τους έδινε ένδειξη για το επίκεντρο του σεισμού.
Το περιοδικό αυτό έχει σαν σκοπό με φωτογραφικό υλικό και αναδρομή στο παρελθόν να παρουσιάσει τα σημαντικότερα γεωλογικά στοιχεία για σεισμούς, που αναφέρονται μέσα από πηγές στο παρελθόν και σήμερα. Να δοθεί η σημασία των λέξεων για σεισμούς και ορισμοί. Να ερευνηθεί ποιες επιστήμες έχουν εφαρμογή για τους σεισμούς κα τις συνέπειες αυτών. Να γίνει σύγκριση με το παρελθόν και το σήμερα. Να παρέμβει η ομάδα στο σχολείο ως προς την προστασία και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στην περιοχή και το σχολείο.
Το περιοδικό αυτό είναι στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος που έχει αναλάβει το σχολείο μας με θέμα:
Σεισμοί: « Από την αρχαιότητα έως σήμερα και επίδραση στην περιοχή μου »
Το πρόγραμμα επιλέχθηκε με σκοπό:
1. Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τις θετικές επιστήμες, και κυρίως τη Γεωλογία.
2. Να προσεγγίσουν το μύθο και την ιστορία μέσα από την εξέλιξη των επιστημών.
3. Να εξοικειωθούν στο να ψάχνουν πληροφορίες σε βιβλία και στο διαδίκτυο.
4. Να μάθουν να συντάσσουν και να οργανώνουν ένα επιστημονικό περιοδικό.
5. Να δημιουργήσουν με τη φαντασία τους και να αυτοσχεδιάζουν, να μάθουν να διακρίνουν την αλήθεια από το ψέμα, να πειραματίζονται και να βγάζουν συμπεράσματα με βάση τους νόμους που διέπουν τη φύση.
Η συντακτική επιτροπή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σχολικό Έτος 2021 – 2022
Συντελεστές Μαθητές στη συγγραφή του Βιβλίου
ΕΠΙΘΕΤΟ |
ΟΝΟΜΑ |
ΤΜΗΜΑ |
ΑΚΡΙΔΑ |
ΡΩΜΑΛΕΑ |
Β2 |
ΓΕΩΡΓΙΟΥ |
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΛΕΝΗ |
Β2 |
ΓΙΑΝΝΟΥΡΑΚΟΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
Β2 |
ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ |
ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
Β2 |
ΓΚΕΚΑ |
ΧΡΙΣΤΙΝΑ |
Β2 |
ΖΑΜΠΑΡΑΣ |
ΠΕΡΙΚΛΗΣ |
Β2 |
ΚΑΡΔΟΥΤΣΟΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
Β2 |
ΚΑΤΣΙΜΙΧΑ |
ΓΕΩΡΓΙΑ |
Β2 |
ΚΙΝΙΟΠΟΥΛΟΥ |
ΑΘΗΝΑ |
Β2 |
ΚΟΣΚΙΝΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
Β2 |
ΚΩΤΑΚΗ |
ΕΛΕΝΗ |
Β2 |
ΛΑΖΑΡΙΔΗ |
ΜΑΡΙΑ |
Β2 |
ΜΑΡΤΑΚΗ |
ΣΤΕΦΑΝΙΑ |
Β2 |
ΜΕΛΟΥΔΗΣ |
ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
Β2 |
ΜΠΑΡΔΗΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
Β2 |
ΜΠΑΣΙΝΑΣ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ |
Β2 |
ΞΕΝΙΚΑΚΗΣ |
ΣΠΥΡΙΔΩΝ |
Β3 |
Καιρικές προβλέψεις:
ΓΚΕΚΑ |
ΧΕΝΜΕΣ |
Β1 |
ΔΡΟΥΓΑΣ |
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ |
Β1 |
ΚΑΤΣΑΙ |
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ |
Β1 |
ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΣ |
ΤΡΥΦΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ |
Β1 |
Διήγημα
ΚΟΛΙΟΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
Β1 |
ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΥ |
ΜΕΡΩΠΗ - ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ |
Β1 |
ΜΑΝΔΗΛΑΡΗ |
ΜΑΡΙΑ |
Β1 |
Σχέδιο:
ΜΑΤΖΙΝΤ |
ΓΟΥΑΡΙΣΑ |
Β3 |
ΒΕΝΙΑΜΙΝ |
ΛΗΔΑ - ΘΕΟΔΩΡΑ |
Γ3 |
ΓΑΛΑΤΕΡΟΥ |
ΕΛΕΝΗ |
Γ1 |
ΣΑΛΙΟΥ |
ΝΙΚΟΛ |
Γ3 |
Υπεύθυνες καθηγήτριες:
ΚΩΣΤΟΥΡΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ Μαθηματικός
ΠΑΠΑΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Φιλόλογος