49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

 

ΤΕΥΧΟΣ 18

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ  -  ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕΙΣΜΟΛΟΓΙΑΣ - Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ - ΤΥΠΟΙ ΣΕΙΣΜΩΝ  -
ΘΕΩΡΙΑ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ  - ΣΕΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΞΟ  - ΣΕΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ  - ΡΗΓΜΑΤΑ  ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ  - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΣΕΙΣΜΟΥΣ - ΑΛΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΕΤΗΣΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ 2021 -
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

29356962_Seismograph.jpg

 

Εφεύρεση του πρώτου σεισμογράφου το 132 π. Χ από έναν Κινέζο αστρονόμο, μαθηματικό και μηχανικό, τον Τσανγκ Χενγκ. Η συσκευή ήταν εξαιρετικά ακριβής για την ανίχνευση των σεισμών και δεν βασιζόταν απλά σε δονήσεις εκεί όπου βρισκόταν η συσκευή, αλλά μπορούσε να καταγράφει σεισμούς από πολύ μεγάλη απόσταση. Ο σεισμογράφος αυτός ήταν ένα γιγάντιο χάλκινο δοχείο με διάμετρο σχεδόν έξι μέτρα. Οκτώ δράκοι με το κεφάλι προς τα κάτω βρίσκονταν περιμετρικά του βαρελιού ως ένδειξη των σημείων του ορίζοντα. Στο στόμα κάθε δράκου υπήρχε υπήρχε μια μικρή χάλκινη μπάλα. Κάτω από τους δράκους υπήρχαν οκτώ χάλκινοι βάτραχοι με τα στόματα ορθάνοιχτα περιμένοντας να αρπάξουν τις μπάλες. Όταν γινόταν σεισμική δόνηση, η μπάλα έφευγε από το στόμα του δράκου και έπεφτε στο στόμα του βατράχου. Ο ήχος της μπάλας που χτυπούσε, προειδοποιούσε τους παρατηρητές και τους έδινε ένδειξη για το επίκεντρο του σεισμού.

 

 

  Το περιοδικό αυτό έχει σαν σκοπό με φωτογραφικό υλικό και αναδρο­μή στο παρελθόν  να παρουσιάσει τα σημαντικότερα γεωλογικά στοιχεία για σεισμούς, που αναφέρονται μέσα από πηγές στο παρελθόν και σήμερα. Να δοθεί η σημασία των λέξεων για σεισμούς και ορισμοί. Να ερευνηθεί ποιες επιστήμες έχουν εφαρμογή για τους σεισμούς κα τις συνέπειες αυτών. Να γίνει σύγκριση με το παρελθόν και το σήμερα. Να παρέμβει η ομάδα στο σχολείο ως προς την προστασία και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στην περιοχή και το σχολείο. 

  Το περιοδικό αυτό είναι στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος που έχει αναλάβει το σχολείο μας με θέμα:

Σεισμοί: « Από την αρχαιότητα έως σήμερα και επίδραση στην περιοχή μου »

  Το πρόγραμμα επιλέχθηκε με σκοπό:

1.      Οι μαθητές να εξοικειωθούν  με τις θετικές επιστήμες, και κυρίως τη Γεωλογία.

2.      Να προσεγγίσουν το μύθο και την ιστορία μέσα από την εξέλιξη των επιστημών.

3.      Να εξοικειωθούν στο να ψάχνουν πληροφορίες σε βιβλία και στο διαδίκτυο.

4.      Να μάθουν να συντάσσουν και να οργανώνουν ένα επιστημονικό περιοδικό.

5.      Να δημιουργήσουν με τη φαντασία τους και να αυτοσχεδιάζουν, να μάθουν να διακρίνουν την αλήθεια από το ψέμα, να πειραματίζονται και να βγάζουν συμπεράσματα με βάση τους νόμους που διέπουν τη φύση.

Η συντακτική επιτροπή

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Σχολικό Έτος 2021 – 2022

Συντελεστές Μαθητές  στη συγγραφή του Βιβλίου

ΕΠΙΘΕΤΟ

ΟΝΟΜΑ

ΤΜΗΜΑ

ΑΚΡΙΔΑ

ΡΩΜΑΛΕΑ

Β2

ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΛΕΝΗ

Β2

ΓΙΑΝΝΟΥΡΑΚΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Β2

ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Β2

ΓΚΕΚΑ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Β2

ΖΑΜΠΑΡΑΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ

Β2

ΚΑΡΔΟΥΤΣΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Β2

ΚΑΤΣΙΜΙΧΑ

ΓΕΩΡΓΙΑ

Β2

ΚΙΝΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΘΗΝΑ

Β2

ΚΟΣΚΙΝΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ

Β2

ΚΩΤΑΚΗ

ΕΛΕΝΗ

Β2

ΛΑΖΑΡΙΔΗ

ΜΑΡΙΑ

Β2

ΜΑΡΤΑΚΗ

ΣΤΕΦΑΝΙΑ

Β2

ΜΕΛΟΥΔΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Β2

ΜΠΑΡΔΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Β2

ΜΠΑΣΙΝΑΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

Β2

ΞΕΝΙΚΑΚΗΣ

ΣΠΥΡΙΔΩΝ

Β3

Καιρικές προβλέψεις:

ΓΚΕΚΑ

ΧΕΝΜΕΣ

Β1

ΔΡΟΥΓΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Β1

ΚΑΤΣΑΙ

ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ

Β1

ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΤΡΥΦΩΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

Β1

Διήγημα

ΚΟΛΙΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Β1

ΛΙΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΕΡΩΠΗ - ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ

Β1

ΜΑΝΔΗΛΑΡΗ

ΜΑΡΙΑ

Β1

Σχέδιο:

ΜΑΤΖΙΝΤ

ΓΟΥΑΡΙΣΑ

Β3

ΒΕΝΙΑΜΙΝ

ΛΗΔΑ - ΘΕΟΔΩΡΑ

Γ3

ΓΑΛΑΤΕΡΟΥ

ΕΛΕΝΗ

Γ1

ΣΑΛΙΟΥ

ΝΙΚΟΛ

Γ3

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

 

ΚΩΣΤΟΥΡΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ   Μαθηματικός 

ΠΑΠΑΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ  Φιλόλογος