49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΡΧΙΚΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 ΠΡΟΛΟΓΟΣ           H ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ  ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ        ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ           
Η ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
             Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ   
ΤΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΖΟΜΕΝΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΑΤΡΑ     ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ         ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΜΑΘΗΤΩΝ

Ζωγραφική από μαθητές του προγράμματος

Προσωπεία


Σολογάνης Παντελής Γ2


Κολύβας Βασίλης Γ1


Κολύβας Βασίλης Γ1


Χατζηπαύλου Αικατερίνη Α3


Κολύβας Βασίλης Γ1

      
Κολύβας Βασίλης Γ1                                                                     Κολύβας Βασίλης Γ1        


Βισνιέβσκι-Χιτς Δαυίδ Εμίλ Γ1

Σχέδια από αγγεία


Κολύβας Βασίλης Γ1


Κολύβας Βασίλης Γ1

Σχέδιο Θεάτρου


Κεραμμύδα Παναγιώτα Α1


ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Α) ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

1.      Τίτλος  ΚΟΙΛΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

·         Συγγραφέας: ΚΩΣΤΟΥΡΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ Μαθηματικός

·         Βίντεο:               http://youtu.be/FjKb7iIsP1g

  Από τα πιο σημαντικά μνημεία της ελληνικής αρχαιότητας είναι το περίφημο θέατρο στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου.
  Οι μαθητές ξεφεύγουν από το παραδοσιακό μοντέλο μάθησης , εργάζονται σε ομάδες, εμπλέκονται σε  διερευνητικές διεργασίες
.

Το παρόν σενάριο επιδιώκει να εμπλέξει τους μαθητές σε  διερευνητικές δραστηριότητες μαθηματικής επεξεργασίας πραγματικών προβλημάτων που περιγράφονται από αριθμητική πρόοδο. Ως πλαίσιο χρησιμοποιείται ένα πρόβλημα με μετρήσεις από το κοίλο ενός θεάτρου και συγκεκριμένα της Επιδαύρου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ Α Λυκείου: Περιέχει σενάριο, φύλλο εργασίας και βίντεο. Το Βίντεο μόνο είναι μεταφρασμένο στα Αγγλικά                       ΕΡΓΑΣΙΑ

Β)  ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2.      Τίτλος  Διδάσκοντας και κρίνοντας... Μια βιωματική προσέγγιση του αρχαίου θεάτρου

·         Συγγραφέας: ΜΑΡΑΜΑΘΑ ΟΥΡΑΝΙΑ Φιλόλογος

    Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες και καθοδηγούμενοι από το φύλλο εργασίας καλούνται να εξοικειωθούν με τη χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου και να αναζητήσουν μεταφράσεις αποδομώντας τις βάσει ερωτήσεων. Αναζητούν τα "όπλα" που διαθέτει ο κριτικός (π.χ. τίτλος, σειρά παρουσίασης, έκταση, συνοδευτικές εικόνες, βίντεο κ.α.), για να προβάλει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά σημεία μίας παράστασης, να τεκμηριώσει τα σχόλιά του άρα και να αποτιμήσει την παράσταση επανασημασιοδοτώντας την και καθιστώντας περισσότερο ή λιγότερο εμφανή την οπτική γωνία του. Αναρτώντας τις απαντήσεις τους στη σελίδα της ομάδας τους στο wiki έχουν πρόσβαση και στις απαντήσεις των συμμαθητών τους, ώστε στη συζήτηση που θα προηγηθεί του  τελικού προϊόντος μπορούν όλοι να έχουν ουσιαστική συμμετοχή και ανατροφοδότηση. Τέλος, με τη βιωματική αναπαράσταση ενός στάσιμου στο χώρο του σχολείου αλλά και στο αρχαίο θέατρο εσωτερικεύουν το ρόλο τόσο του ηθοποιού όσο και του κριτικού σε πραγματικές συνθήκες, δεχόμενοι αλλά και ασκώντας κριτική. Στη διάρκεια υλοποίησης του σεναρίου η εκπαιδευτικός παρεμβαίνει βοηθητικά, εξηγεί, ενθαρρύνει και επιβλέπει τη διαδικασία αίροντας πιθανές δυσκολίες.                           ΕΡΓΑΣΙΑ