49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΤΕΥΧΟΣ 13 

Δημιουργικές εργασίες
Προγράμματα
: ΕΧ LIBRIS :  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ  49ου Γενικού Λυκείου Αθηνών  , Πόσους φίλους μπορούμε να ...  αντέξουμε; " Τα μέσα κοινωνικής Δικτύωσης δίοδος επικοινωνίας ή αδιέξοδο μοναξιάς;
Ημερολόγιο Σχολικών Εκδηλώσεων
Βραβεύσεις
Καλλιτεχνικές Δημιουργίες

"Πόσους φίλους μπορούμε να ...  αντέξουμε; " Τα μέσα κοινωνικής Δικτύωσης δίοδος επικοινωνίας ή αδιέξοδο μοναξιάς;

Το παρόν πολιτιστικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε με αφορμή το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εφήβων για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Η κ. Πολυπόρτη Παρασκευή, καθηγήτρια πληροφορικής και συντονίστρια του προγράμματος, σε συνεργασία με την κ. Τσουκαλά Βασιλική, Διευθύντρια του Σχολείου και καθηγήτρια Αγγλικών, και την κ. Μαραμαθά Ουρανία, φιλόλογο, στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ρεαλιστικές συνθήκες επικοινωνίας και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας των μαθητών με συνομηλίκους από διαφορετικό σχολείο, πρότειναν στο 3ο Λύκειο Φιλαδέλφειας να εκπονήσουν από κοινού το πρόγραμμα με προκαθορισμένες αρμοδιότητες και ρόλους. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές μας υποδέχθηκαν τους μαθητές του 3ου Λυκείου στο σχολείο μας και συνδιαμόρφωσαν τις ομάδες εργασίας, αλλά και επισκέφθηκαν το 3ο Λύκειο λίγο πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος. Η συνεργασία αυτή οδήγησε και σε επίσκεψη στο ελληνικό σχολείο του Μονάχου, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία αφενός να συσφίξουν τις μεταξύ τους σχέσεις, αφετέρου να επισκεφτούν μια ευρωπαϊκή χώρα και να εκτιμήσουν τις δυνατότητες της εξ αποστάσεως επικοινωνίας και συνεργασίας συνειδητοποιώντας και αξιοποιώντας  παράλληλα τη σημασία της ευρωπαϊκή τους ταυτότητας.

Εκδρομή στη Γερμανία

                    

                  

Πραγματοποιήθηκε  Τετραήμερη εκδρομή στο Μόναχο της Γερμανίας από 15 έως 18 Μαρτίου 2018 μαζί με το 3ο Λύκειο Φιλαδέλφειας μετά από πρόσκληση του Ελληνικού Λυκείου του Μονάχου. Συμμετείχαν 16 μαθητές από το σχολείο μας, με συνοδούς καθηγητές;

1) Κα Τσουκαλά Βασιλική ( καθηγήτρια Αγγλικών Διευθύντρια)

2) Πολυπόρτη Παρασκευή  ( καθηγήτρια Πληροφορικής)

Σχετικό Βίντεο εδώ     https://youtu.be/53Z8FpiF8g4

 

Επιδιώχθηκε οι μαθητές να :

Μεθοδολογία υλοποίησης:

1)      Βιωματική προσέγγιση και επιλογή των μελετώμενων πτυχών του θέματος (επίκληση στη προσωπική εμπειρία χρήσης με καταιγισμό ιδεών

2)      Δημιουργία ερωτηματολογίου, ώστε να μελετηθούν οι διαστάσεις της χρήσης των ΜΚΔ σε πραγματικές συνθήκες

3)      Δημιουργία συνεργατικής ιστοσελίδας Wiki, όπου ανακοινώνονται τα συμπεράσματα των εργασιών, επιλύονται απορίες και αναπτύσσεται παιδαγωγικός διάλογος καθηγητών- μαθητών

4)      Δημιουργία πρωτότυπης παρουσίασης

Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

1.   Συγκρότηση ομάδας, θέμα εργασίας, υποθέματα.

2.      Φύλλο εργασίας και ανάθεση κειμένων προς επεξεργασία βάσει ερωτημάτων

3.      Δημιουργία πρωτότυπων κειμένων

4.      Ανακοινώσεις και σχολιασμός από τους μαθητές

5.      Επίσκεψη στο 3ο Λύκειο Φιλαδέλφειας, συντονισμός εργασιών.

6.      Ανάρτηση οπτικοακουστικού υλικού στην ιστοσελίδα Wiki

7.      Δημιουργία video  

8.      Επεξεργασία ερωτηματολογίου

9.      Δημιουργία Αφίσας

10.  Εκδρομή στο Μόναχο

11.  Επίσκεψη στο 3ο Λύκειο Φιλαδέλφειας, για παρουσίαση εργασιών

  Σχετικό Βίντεο εδώ          https://youtu.be/dy4hqc9VmrE 

Συνεργασίες με άτομα και φορείς:

Ελληνικό σχολείο του Μονάχου, Δήμος Αθηναίων.

Αποτελέσματα:

Εκπληρώθηκαν οι στόχοι που βάλαμε κατά μεγάλο βαθμό

Οι μαθητές το διασκέδασαν , ανέπτυξαν πρωτοβουλίες με αποτέλεσμα να λάβουν μέρος και άλλοι μαθητές πέραν των συγκεκριμένων του προγράμματος