49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Δημιουργικές εργασίες
Προγράμματα
:
ΕΧ LIBRIS : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
49ου Γενικού
Λυκείου Αθηνών ,
Πόσους φίλους μπορούμε να ...
αντέξουμε; " Τα μέσα κοινωνικής Δικτύωσης δίοδος επικοινωνίας ή αδιέξοδο μοναξιάς;
Ημερολόγιο Σχολικών
Εκδηλώσεων
Βραβεύσεις
Καλλιτεχνικές Δημιουργίες
ΕΧ LIBRIS : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 49ου Γενικού Λυκείου Αθηνών
Στην αρχή της Σχολικής χρονιάς μετά από πρόταση της Διευθύντριας Καs Τσουκαλά Βασιλικής αποφασίσθηκε να μεταφερθεί η Βιβλιοθήκη του σχολείου στο 2ο όροφο του σχολείου σε μία βοηθητική αίθουσα. Υπεύθυνοι καθηγητές ορίσθηκαν οι καθηγητές Κα Παπαδιονυσίου Δέσποινα Φιλόλογος, Κα Βέττου Βασιλική Φιλόλογος και ο Κος Δεμερζής Δημήτριος (πατέρας Γεννάδιος ) Θεολόγος. Αφού βάφτηκε η αίθουσα, με την βοήθεια των μαθητών μεταφέρθηκαν βιβλιοθήκες και βιβλία στην νέα αίθουσα. Αγοράσθηκαν νέες κουρτίνες και άρχισε η οργάνωση της Βιβλιοθήκης, βάση των καταγραφών οργάνωσης της Κας Παπαδιονυσίου Δέσποινας υπεύθυνης Βιβλιοθήκης τα τελευταία 10 χρόνια.
Για την καλύτερη οργάνωση της Βιβλιοθήκης ανέλαβε η Κα Θεοδώρου Ανθή Φιλόλογος, το πρόγραμμα:
ΕΧ LIBRIS : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 49ου Γενικού Λυκείου Αθηνών
Η κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων μεταξύ των εκπαιδευτικών της παιδαγωγικής ομάδας έγινε ως εξής:
Ανθή Θεοδώρου, Φιλόλογος : εργασία με την ομάδα των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Ανδρονίκη Τέγου, καθηγήτρια Γερμανικών: συντονισμός και οργάνωση εργασιών.
Πήραν μέρος 20 μαθητές και μαθήτριες.
Το πρόγραμμα στόχευε στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στους μαθητές του σχολείου και στην προσωπική τους ενασχόληση με τις διαδικασίες οργάνωσης μιας βιβλιοθήκης.
Οι μαθητές ενεπλάκησαν πρόθυμα στην οργάνωση της βιβλιοθήκης και στην προώθηση των βιβλίων, τόσο εντός πλαισίου αναλυτικού προγράμματος, πχ στις ερευνητικές εργασίες, όσο και εκτός μαθημάτων.
Οι μαθητές συμμετείχαν με διάφορους τρόπους:
δημιουργήθηκαν αφίσες και τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία του σχολείου.
ταξινόμησαν τα βιβλία στα ράφια.
έφτιαξαν δελτία μέλους για τους δανειζόμενους.
οργάνωσαν το χώρο της βιβλιοθήκης, ώστε από μια μικρή και απρόσωπη αίθουσα να γίνει ένας φιλόξενος χώρος έμπνευσης και δημιουργικότητας.
σε συγκεκριμένα διαλείμματα καθημερινά, η βιβλιοθήκη ήταν ανοιχτή και μαθητές του προγράμματος, σε ρόλο βιβλιοθηκάριου, δάνειζαν βιβλία στους συμμαθητές τους.
Επετεύχθη ικανοποιητική διάχυση της δράσης και στο υπόλοιπο σχολείο και υπάρχουν προοπτικές για περαιτέρω δραστηριότητα κατά την επόμενη σχολική χρονιά. Λόγω έλλειψης ηλεκτρονικού υπολογιστή στη βιβλιοθήκηδεν δεν έγινε ηλεκτρονική καταλογογράφηση των βιβλίων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε 5 μήνες και στα πλαίσια του προγράμματος οι μαθητές με τους καθηγητές τους έκαναν επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, όπου συγχρόνως έγινε Παρουσίαση του ταξινομικού συστήματος Dewey (ημερήσια επίσκεψη).
Οι στόχοι του προγράμματος υλοποιήθηκαν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και η αξιολόγηση της ικανοποίησης των μαθητών από την όλη υλοποίηση του προγράμματος ήταν πάρα πολύ καλή.