49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΡΧΙΚΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

Πρόλογος - Ενδυμασία στην Αρχαία Ελλάδα Ενδυμασία στην Βυζαντινή εποχή - Ενδυμασία στην Τουρκοκρατία - Ενδυμασία στην Νεότερη Ελλάδα και επιδράσεις από την Ευρώπη - Εργασίες Μαθητών - Βιβλιογραφία

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Προτεινόμενη Δραστηριότητα
Οδηγίες για το πως να φτιάξεις έναν πέπλο:

endyma%20v

*      Χρειάζεσαι ένα μεγάλο κομμάτι ύφασμα. Το μάκρος του πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερο απ' ότι το ύψος σου. Επίσης, όταν θα το διπλώνεις στα δύο πρέπει να φτάνει από τον έναν αγκώνα σου στον άλλον. Δίπλωσέ το στο σημείο που δείχνει το σκίτσο.

*      Τύλιξέ το γύρω σου και καρφίτσωσέ το στους ώμους με δύο παραμάνες.

*      Δέσε μια ζώνη γύρω από τη μέση σου και τράβα λίγο το ύφασμα ώστε να φαίνεται χαλαρό. Ο πέπλος σου είναι έτοιμος!

Οδηγίες για το πως θα φτιάξεις ένα χιτώνα:

endyma%20vi

*      Το μάκρος του υφάσματος πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσο με το ύψος σου. Όταν το διπλώσεις στα δύο πρέπει να φτάνει από τη μία άκρη του ενός χεριού στην άλλη άκρη του άλλου χεριού.

*      Ράψε το πλάι του υφάσματος όπως δείχνει το σκίτσο. Ράψε το ύφασμα ώστε να μην ανοίγει. Μην ξεχάσεις να αφήσεις ανοίγματα για το κεφάλι και τα χέρια. Φόρεσε τον χιτώνα.

*      Δέσε μια ζώνη γύρω από τη μέση και τράβα λίγο το ύφασμα ώστε να «πέφτει» ελαφρώς. Ο χιτώνας σου είναι έτοιμος!

Σας προτείνουμε για την άνοιξη και  το καλοκαίρι του 2017 να φορέσετε.

      

Το σχέδιο της Αδαμοπούλου Χριστίνας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από την Θεά των  όφεων,  Μινωικής εποχής.

   

Το σχέδιο του Μέλιου Ανδρέα, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από τα χρώματα της τοιχογραφίας του ακρωτηρίου της  Θήρας, Μινωικής εποχής.

 

 

Το σχέδιο του Σαλλάι Ντόναλντ, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από τοιχογραφία στη Κρήτη , Μινωικής εποχής.

 

Το σχέδιο του Σαλλάι Ντόναλντ, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από τοιχογραφία της Φυλακωπή Μήλου, 16ος αιώνας πΧ, σχέδιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.

 

   

Το σχέδιο της Μήλου Καλλιθέας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από τοιχογραφία της Πύλου, Μυκηναϊκής εποχής.

 

 

Το σχέδιο της Χατζηγιάγια Ιωάννας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από τον γλυπτό διάκοσμο του θησαυρού του Ατρέα.

 

 

Το σχέδιο της Αδαμοπούλου Χριστίνας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από χρυσές σπείρες,  Μυκηναϊκής εποχής.

 

Το σχέδιο του Κουτζανίδη Στράτου, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από την  Γεωμετρική εποχή, πυξίδα, Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα.

 

 

Το σχέδιο της Χατζηγιάγια Ιωάννας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από την Αρχαϊκή εποχή, πεπλοφόρος κόρη , Μουσείο Ακρόπολης.

 

Το σχέδιο της Μήλου Καλλιθέας, μαθήτριας Α΄ Λυκείου,  έχει επίδραση από τις Καρυάτιδες στο Ερεχθείο.

 

Το σχέδιο του Μέλιου Ανδρέα, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από το σχέδιο του κεραμικού και συγκεκριμένα την άκανθο, Κλασσική εποχή Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών .

 

Το σχέδιο του Μυργιώτη Βαγγέλη, μαθητή της Α΄ Λυκείου, έχει επίδραση από παραδοσιακή φορεσιά του Πόντου.