49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι μαθητές της 23 – 10 –
2013 της περιβαλλοντικής ομάδας της υποομάδας Αστρονομίας και
Πληροφορικής χωρίστηκαν σε ομάδες και ασχολήθηκαν με τις βρύσες του σχολείου. Το
σχολείο έχει 4 βρύσες στο κέντρο της αυλής για να πίνουν νερό οι μαθητές, 2
βρύσες στις τουαλέτες μαθητών και 2 στις τουαλέτες καθηγητών για το πλύσιμο των
χεριών. Υπάρχει 1 βρύση στο Χημείο για τις ανάγκες αυτού, 1 βρύση στο Α΄ όροφο
για να πιεί κάποιος νερό και τέλος 1 βρύση στο κήπο για πότισμα. Όλες είναι
κατασκευασμένες από ατσάλι.
Οι ομάδες αποφάνθηκαν ότι οι βρύσες δεν
επαρκούν και μάλιστα αναγκάζονται να πιουν από το λάστιχο που ποτίζουν. Οι
καθηγητές δε, αναγκάζονται να αγοράσουν νερό.
Διαπίστωσαν ότι δεν υπάρχουν ποτήρια και αναγκάζονται να
πιούν με το χέρι και πρότειναν να γίνουν οι βρύσες αυτόματες.
Τέλος παραδέχθηκαν ότι πολλές φορές
δεν κλείνουν τις βρύσες και παίζουν με τα νερά.
Αφορμή των συμπερασμάτων ήταν μερικοί μαθητές να αναλάβουν να δημιουργήσουν ένα διήγημα και κάποιοι να το δραματοποιήσουν.
Επίσης κάποιοι άλλοι ανέλαβαν να βρουν πληροφορίες για τον Υδρολογικό κύκλο την παγκόσμια κατανομή αυτού και το υδάτινο αποτύπωμα
Άλλοι το ρόλο του νερού στα φυτά και στους ζωικούς οργανισμούς.
Οι μαθητές της 18 – 12 – 2013 της περιβαλλοντικής ομάδας της υποομάδας Αστρονομίας, Φυσικών Πόρων και Κοινωνιολογίας επισκέφτηκαν τον Ποδονύφτη δίπλα από το σχολείο ένα χείμαρρο και διαπίστωσαν ότι ο γύρω χώρος βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση, αντί να φυτευτούν κάποια δένδρα, υπάρχουν τριγύρω λιμνάζοντα νερά όταν βρέχει και ένω έχουν γίνει έργα στη κοίτη του χειμάρρου υπάρχουν σκουπίδια.
Αφορμή των συμπερασμάτων ήταν μερικοί μαθητές να αναλάβουν να βρουν πληροφορίες σύσταση νερού, ρύπανση επεξεργασία
Ποια η επίδραση του νερού στους Αρχαίους πολιτισμούς
Οι μαθητές της
22 – 1 – 2014
της περιβαλλοντικής ομάδας της υποομάδας Αστρονομίας και Φυσικών Πόρων
χωρίστηκαν σε ομάδες και ασχολήθηκαν με την ποιότητα του νερού του σχολείου.
Προμηθεύτηκαν από το Χημείο του σχολείου χαρτάκια του
pH
και θερμόμετρα. Γέμισαν ποτήρια γυάλινα με νερό και κατέληξαν, ότι το
νερό είναι διαυγές, αφού ήπιαν νερό ότι έχει κανονική γεύση, είναι άοσμο
( μυρωδιά νερού Βρύσης ).
Η θερμοκρασία ήταν 17ο ενώ η
θερμοκρασία της ατμόσφαιρας 19ο , όμως το πρωί που έκαναν δοκιμές
βρήκαν λιγότερο και ότι το
pH ήταν 7 προς 6 δηλαδή
προς όξινο.
Έβγαλαν το συμπέρασμα ότι το νερό πρέπει να
έχει κάποιες προσμίξεις και ότι η μεσημεριανή ζέστη επηρεάζει τους σωλήνες του
σχολείου.
Αφορμή των συμπερασμάτων ήταν μερικοί μαθητές να αναλάβουν να βρουν πληροφορίες για το νερό ως χημικό μόριο, οι τρεις φάσεις του, φυσικοχημικές του ιδιότητες
Άλλοι για την ύπαρξη νερού σε άλλους πλανήτες – ύπαρξη ζωής
Και άλλοι το νερό ως φυσικός Πόρος
Οι μαθητές της 29 – 1 – 2014 της περιβαλλοντικής ομάδας της υποομάδας Κοινωνιολογίας, αφού σε προηγούμενη συνάντηση ανέλαβαν να βρουν πληροφορίες για τα σύννεφα, χωρίσθηκαν σε ομάδες και καταμέτρησαν την θερμοκρασία την εξωτερική, καθώς και μελέτησαν τον ουρανό ως προς τα σύννεφα και το είδος αυτών. Ανέλαβαν να κάνουν το ίδιο την ίδια ώρα κάθε μέρα για 15 ημέρες. Δυστυχώς όμως τα συμπεράσματά τους δεν ήταν ποικίλα γιατί όλες αυτές της ημέρες είχε πολύ καλό καιρό.
Αφορμή πάντως ήταν να αναλάβουν τον Μετεωρολογικό σταθμό και να φτιάξουν διαγράμματα για Βροχή και Θερμοκρασία όπου βγάζουν συμπεράσματα ανά μήνα και ανά έτος, όπου θα ολοκληρωθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου2014, ένα έτος μετά από εκεί που έφθασε η περσινή περιβαλλοντική ομάδα
Εκδρομή 49 ΓΕ,Λ ΑΘΗΝΩΝ ομάδα Περιβαλλοντικής στην Αράχοβα στις 24 - 2 - 2014. Οι μαθητές επισκέφθηκαν την Λίμνη Υλίκη, το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού, τους Δελφούς και τέλος την Αράχοβα.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Κωστούρου Αδαμαντία, Κωνσταντίνου Κώστας, Κατσίκας Αγαμέμνων, Πεταλά Βάϊα
ΕΚΔΡΟΜΗ ΛΕΥΚΑΔΑ
Η Περιβαλλοντική ομάδα με 48 μαθητές και μαθήτριες της
Β΄ Λυκείου του 49ου ΓΕ.Λ ΑΘΗΝΩΝ, πραγματοποίησε τριήμερη εκδρομή στη
Λευκάδα από 4 Απριλίου έως 6 Απριλίου 2014.
Οι μαθητές την πρώτη μέρα είδαν την Γέφυρα
του Ρίου, τον υδροβιότοπο του Μεσολογγίου ( Αλυκές ), τον υδροβιότοπο του
Αιτωλικού, τον Αχελώο και επισκέφθηκαν τις Αρχαίες Οινιάδες ( Αγορά, Τείχη,
Αρχαίο θέατρο, και το μοναδικό στο είδος του Νεώριο).
Στην συνέχεια οι μαθητές είδαν φράγμα του Αχελώου
και τεχνητές λίμνες και επισκέφθηκαν την Αμφιλοχία όπου εκεί έφαγαν. Είδαν την
Βόνιτσα και το απόγευμα έφθασαν στην πόλη της Λευκάδας. Το βράδυ οι μαθητές
πήγαν για χορό.
Την δεύτερη μέρα οι μαθητές επισκέφτηκαν το
Κάστρο της Αγίας Μαύρας, την Παναγία Φανερωμένη και έκαναν το γύρω του νησιού,
όπου είδαν την Νικιάνα, το Νυδρί με τα νησάκια του, τα Σύβατα , το ψαροχώρι
Βασιλική και διέσχισαν μέρος του καταπράσινου νησιού στα ορεινά. Έγινε και μία
στάση εκτός προγράμματος για να δουν τους Πρωτοελλαδικής εποχής ΙΙ τύμβους στη
Θέση Στενό. Το μεσημέρι γύρισαν στη πόλη της Λευκάδας για φαί και στη συνέχεια
έκαναν βόλτες για να την γνωρίσουν. Το βράδυ βγήκαν για χορό.
Την Τρίτη ημέρα οι μαθητές
επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο όπου υπάρχουν εκθέματα από την Προϊστορική
εποχή έως την Ελληνιστική εποχή και έκαναν τις τελευταίες βόλτες τους στην
Λευκάδα πριν αποχωρήσουν για Αθήνα. Στην επιστροφή επισκέφτηκαν το Μεσολόγγι με
τα τείχη του και το κήπο των Ηρώων.
Οι μαθητές όλες τις ημέρες
χάρηκαν, διασκέδασαν και έμειναν ευχαριστημένοι καθώς και οι συνοδοί καθηγητές
κος Κωνσταντίνου Κώστας Κοινωνιολόγος, κα Κωστούρου Αδαμαντία Μαθηματικός, κος
Κατσίκας Αγαμέμνων Φιλόλογος. Η συμπεριφορά των μαθητών όλες τις ημέρες ήταν
άψογη. Οδηγός της εκδρομής ήταν γυναίκα η κα Έφη και υπήρχε ξεναγός όλες τις
ημέρες η κα Χριστίνα.